KURUMSAL
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri okulumuzda önleyici hizmetler, iyileştirici hizmetler ve müşavirlik hizmetleri olarak görev yapmaktadır. Rehberlik ve psikolojik danışmanın temel amacı, bu üç çalışma alanını sistemli bir şekilde yürüterek öğrencilerimizin bilişsel, kişisel- sosyal ve akademik anlamda gelişimlerine destek sağlamaktır. Sadece problem odaklı bir yol izlemeyi değil, süreç odaklı olarak tüm öğrenci kitlesine ulaşmayı hedeflemekteyiz. Bu bağlamda birimimizin çalıştığı alanlar ve amaçları şu şekildedir:
Psiko-Sosyal Gelişim:
Bu alandaki çalışmalarımızın temel amaçları öğrencilerimizin,
- “Özgüven ve olumlu benlik algısını geliştirme,
- Kişisel sorunlarını çözme ve kendini yönetme becerisi edinme,
- Sorumluluk duygusunu kazanma ve karar verme becerisi kazanma,
- Kendini tanıma ve ifade edebilme,
- Karşısındakini etkin bir şekilde dinleme ve anlama ”
gibi alanlarda gelişimlerine destek sağlayarak kendini gerçekleştirmiş birer birey olma yolunda öğrencilerimize katkı sağlamaktır.
Akademik Gelişim ve Eğitsel Rehberlik:
Öğrencilerimizin,
- Akademik ve eğitsel anlamdaki başarılarını yapabilirlikleri ile orantılı olarak en üst düzeye taşımaları,
- Eğitim hayatında önüne çıkabilecek olası engelleri görmeleri ve alternatifler oluşturmaları,
- Zaman yönetimi ve verimli çalışma tekniklerini kavramaları ve hayata geçirmeleri,
- Sınav sonuçları neticesinde görülen eksik kazanımlar üzerinden tamamlama çalışmaları yapmaları
akademik ve eğitsel rehberlik alanında önem verdiğimiz temel noktalardır.
Mesleki Rehberlik:
Öğrencilerimizin,
- Yetenek, ilgi, değer ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirmek
- Kariyerine yön verecek nitelikli bilgi birikimini geliştirmek
- Geleceği ve kariyeri ile ilgili karar verme gücünü geliştirmek
temel amaçlarımızdandır. Bu bağlamda, öğrencimizin ihtiyacına yönelik çeşitli envanterler uygulayarak ve görüşme süreçleri yürüterek hem öğrencilerimizin kendilerini tanıma süreçlerinde yanında oluyoruz hem de alternatif oluşturmak, farklı yolları keşfetmek konusunda rehberlik ediyoruz.
Bireyi Tanıma Teknikleri:
Bireyi tanıma teknikleri öğrencinin kendini keşfetmesi, tanıması ve anlaması; elde ettiği veriler doğrultusunda kendi özelinde düzenlemeler yapmasını amaçlamaktadır. Bu teknikler, öğrencinin ihtiyacına göre uygulanmakta olup rehberlik alanında sağladığı yararın yanında çoğu zaman öğretim sürecinin maksimum düzeyde verime ulaşması adına da büyük önem taşımaktadır.
- Öğrenme Stilleri Envanteri
- Çalışma Davranışı Değerlendirme Envanteri
- Kendini Değerlendirme Envanteri
- Holland İlgi Envanteri
- Sınav Kaygısı Ölçeği
- Burdon Dikkat Testi
- Problem Tarama
- Başarısızlık Nedenleri Anketi
öğrencimizin ihtiyacına yönelik olarak uygulamakta olduğumuz bireyi tanıma tekniklerinden bazılarıdır.
Müşavirlik (Konsültasyon) Hizmetleri:
Okul Psikolojik Danışmanı/Rehber Öğretmeninin okul idaresi, öğretmenler ve veli arasındaki teması sağlamasıdır. Müşavirlik hizmetinin temel amacı; ortak ve yeterli bir rehberlik anlayışı yürütmeyi temel alarak, rehberlik hizmetlerinin etkililiğini en üst düzeye getirmek ve bütünlüğünü sağlamaktır. Ayrıca öğrenci gelişiminde daha tutarlı bir yol izlenmesi adına da müşavirlik önemli bir yer tutmaktadır.
Bilgi Verme Çalışmaları:
Bilgilendirme çalışmaları hem bireysel rehberlik hem de grup rehberliği kapsamında yürütülebilmektedir. Bu durum ise öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değişkenlik göstermektedir.
- Zaman yönetimi,
- Verimli ders çalışma,
- Sınav kaygısı,
- Sınav sistemi ve üst öğretim kurumlarına geçiş,
- Öğrenme stilleri,
- Teknoloji bağımlılığı,
- Aile ve arkadaşlık ilişkileri
- Gelişim dönemleri,
- Öz disiplin ve sorumluluk geliştirme,
- Psikolojik ve sosyal uyum”
büyük/küçük grup rehberliği veya bireysel rehberlik alanında üzerinde durduğumuz başlıca konulardandır.
Anadolu Lisesi Rehberlik Servisimizin hazırlamış olduğu PDF'ler için Tıklayınız !
Meslek Seçimleri